donderdag 28 januari 2016

Zoals het geknipt is...


...moet het genaaid worden.

Een gezegde dat ik vele jaren letterlijk heb genomen,
alleen al in mijn quilt hobby.

Voor het geval je je verknipte, was het met al die hand(werker)ige hulpmiddelen
 die je ter beschikking staan, 
een koud kunstje om er toch altijd nog iets moois van te maken.

Neem nu bijvoorbeeld  de Yo-Yo's.
Hoeveel lol heb ik niet van die dingen gehad.
Ik maakte er honderden, van stof;
 katoen, organza, vitrage, zijde...

Allemaal genaaid zoals ze geknipt waren.


En toen kwam er een einde aan het 'lapwerk'.
Door de Vlerk.
( Dit is de laatste keer dat ik die naam hier laat vallen! )

Yo-Yo's op non-actief.
Nog een enkele keer voor de draad ermee, 
om  er een Siggy mee te versieren.

Einde Yo-Yo verhaal, zou je misschien denken.

Niets van dat al.

*

Vandaag, 
op deze dooie, duffe donderdag,
 nam ik dat knip-en-naai gezegde 
maar weer eens een keer figuurlijk...

 *

"Lieverkoekjes worden niet gebakken", zegt men...

Zal best...

Maar ik geef daar graag nog een eigen draai aan...


...en daarom gebruikte ik mijn  hartjes Yo-Yo 
voor de lap deeg...


...zodat ik nu kan zeggen:

"Liever kon ik ze niet bakken"!


Lekkerder ook niet :>) 

*

Ik ga een bakkie zetten.

Koekje erbij.

Is heel goed voor me,
 dat yo-yo effect.

***


Een gezellige dag verder
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. Fantastic idea! Have a cookie for me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er lekker uit. Jammer dat ik zo ver weg woon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeanneke je bent geweldig. Als mijn vingertjes niet meer willen weet ik ook wat ik met al hulpmiddeltjes kan doen. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ge-wel-dig idee van je! Van negatief naar positief en een feestje om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn inderdaad Lieverkoekjes die je hebt gebakken.
    Die uitdrukking werd bij ons ook gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je creativiteit en je gevoel voor humor laten je gelukkig niet in de steek: wat een geweldig logje weer! Heerlijk die hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen