zondag 12 april 2015

Multifunctioneel Schort

Welkom!

Jenny en Wendy 
organiseerden een Apron Swap, 
oftewel
in huis-tuin-en-(vooral)-keuken-Nederlands:
een Schorten Ruil.

 Kathie in Canby, Oregon, USA was mijn ruilpartner
en wij mochten voor elkaar een schort fabrieken.

Naast een schort werd je ook gevraagd je favoriete recept mee te sturen. 

Nou, daar wist Kathie wel raad mee.
Van de week bracht de post een dikke pakketenvelop,
met daarin dit moois:


Een schort, en wat voor een;
een prachtig, multifunctioneel exemplaar, 
want het is niet alleen heel handig in de keuken aan het aanrecht en fornuis...


 ... maar ook voor een quiltster in haar atelier is het uit de kunst!


Is dat een multifunctioneel schort, of niet?

*

Verder verwende Kathie mij met een halve yard Oregon Quiltstof


een etui, 
een flacon puur-natuur-uit-Oregon lotion
en
een magnetische boekenlegger.

Alles bij elkaar hèt recept voor creatief succes in mijn quiltkeuken.


***


Voor Kathie maakte ik een schort van Hollandse folklore stof, 
gecombineerd met Friese vlag stof:






*

Daarbij stuurde ik haar het 'recept' van mijn
~ Zondagssteek ~  Speldenkussen


***


Eens kijken of er vandaag nog wat Zondags(e)steekjes gedaan kunnen worden op de machine;
ik heb een verzoek gekregen om een set van twaalf kaarten te maken 
met vlinders en harten.

Kan ik wel een begin mee maken, leuk.

Fijn op mijn gemak, want:

 'Zij die geloven haasten niet'

en,
zoals mijn ~ Zondagssteek ~ motto is:

'Elke dag een steekje...' 

Waar of niet?

***


Fijne zondag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

7 opmerkingen:

  1. Je bent maar verwend Jeanneke! Maar ook jij hebt een mooi schort gemaakt en jouw ruilpartner verwend. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, Jeanneke wat een leuke dingen allemaal. Een heel handig schort voor keuken en atelier..
    Het Friese schort is ook heel erg leuk.
    Ik blijf het zeggen, wie goed doet, goed ontmoet.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee van die schortenruil. Mooie creaties zijn er gemaakt. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am an apron person. One of my favorite accessories! Yours send and received are very nice. I like the addition of utensils as well.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk schort heb je gemaakt. Echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk schort. Je bent lekker verwend zeg. Weer een leuke swap dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It looks like a successful swap! Two beautiful aprons :-)

    BeantwoordenVerwijderen