zaterdag 6 september 2014

De afgelopen week...

...was ik drukker in de grond, dan op een ondergrond.

In het kader van de 'Eigen Huis en  (Volks)Tuin' - activiteiten, 
waar ik vorige week vrijdag vol overgave een begin mee heb gemaakt,
steek ik gemakkelijker bergen onkruid en doorgeschoten groenten uit de grond,
dan naald en draad in een quilt- of borduur ondergrond.

De Vlerk is er ook erg blij mee, met 'Mien toentje'


Hij heeft harkend en scheppend beter grip op hand tuingereedschap, 
dan prikkend op de fijnere quiltattributen,
zonder meteen in de krampen te schieten.

***





Een probeersel uit mijn  Pre-Vlerk Zondagssteek-tijd.

***



Er is in die ene week al heel wat werk-met-de-vlerk verzet:




Fijn toch? 

Iedereen blij... zou je denken.

Maar Mevrouw Zondagssteek voelt zich als quiltster  toch een beetje ontworteld, 
nu het werken met naald en draad niet meer echt wat je noemt lekker van de grond komt.

Het is niet mijn bedoeling, om mijn Quilt & Vlerk beperkingen 
hier nog eens grondig uit te spitten, 
want ik prijs me gelukkig, dat ik nog wel íéts kan prikken, 
al is het maar een Randje per Week.


***



Om naast mijn donderdagse Quiltkoffer winkeljuffrouw bezigheden
mijn quilterige prikpret nog enigszins op peil te houden, 
heb ik me ingeschreven voor de
(lach niet)
Beginnerscursus bij Jellie.

Puur voor de gezelligheid, nieuwe mensen leren kennen en heel leuke dingen maken.
Jellie heeft een tas op het cursusprogramma staan, daar alleen al doe ik het voor!
 :>)

 ***



Heb je er misschien al over nagedacht om mee te doen met de Kerstruil?



Aarzel je nog een beetje?
Niet doen!
Geef je op.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Daar gaat het om: Vreugd.
 En om Delen.

En zoals je weet:  Gedeelde Vreugd is Dubbele Vreugd.

Ik hoop een krankjorum, nou ja krankjorum...,
een groot aantal deelnemers te mogen noteren.

***



Een heel gezellig weekend gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*



4 opmerkingen:

  1. Wat een top tuin,met een gezellighuisje (quilthuisje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat lekker hé, met je tuin en huisje. Ik hoop dat je vlerk voor het quilten toch wat beter zal gaan.
    Groetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das een heerlijk toentje. Ik hoop dat je toch nog heel wat steekjes weg kan prikken. Deze randjes worden erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had lekker weer om in je tuintje te werken.

    BeantwoordenVerwijderen