woensdag 30 juli 2014

Mollebonen en Pronkjes...

...de eerste tien hebben hun bestemming al bereikt!
Straks kom je ze, net als Quilters en Nederlanders, overal tegen, 
want na bestellingen uit Noord-Brabant, Noord-Holland en Drenthe, 
stuurde ik gistermiddag een Molleboon 



en een Pronkje 



naar Noorwegen.

*

Nog maar twee weken geleden is het,
dat ik met Jellie en haar Quiltkoffer op de Weversmarkt in Hoorn stond, 
waar ik de eerste drie Zondagssteek speldenkussens heb kunnen verkopen.
Een deel van de opbrengst komt ten goede van 
Stichting Bosnische Toekomst.
Van elk  verkocht speldenkussen doneer ik nu € 2,50 aan die stichting.
De speldenkussendonatieteller staat vandaag al op € 35,-
Is dat mooi of niet?

Na Hoorn ging ik met de productie en verzending verder in en vanuit Huize Zondagssteek,
met als eerste het bezorgen van een Bosnisch exemplaar bij een Bosnische dame, 
die uitgerekend ook in Dokkum woont, nota bene bijna om de hoek van het speldenkussenatelier.



  
Zij kreeg het als presentje van een tante, 
quiltvriendin van Mevrouw Zondagssteek, die een beetje ver van Dokkum woonachtig is, 
maar mailend, bellend en prikkend kwam het helemaal dik voor mekaar 
en was de verrassing groot!

De ontvangst typisch Bosnisch:
 Hartverwarmend ( en ) Heerlijk
:>)

***



Voor de Zomermarkt in Paesens, op 9 augustus,
 liggen er inmiddels elf Mollebonen en Pronkjes klaar,
plus een grote Friese baby bal.

Voorlopig wel genoeg, denk ik, en vindt De Vlerk.
Misschien nog een stel Schaar - Sleutel - Speenbandjes maken;
daar heb ik een hele week de tijd voor.

De Zomermarkt lijkt me, alles bij elkaar, 
naast een gezellige en creatieve, 
ook wel een aardige promotie actie voor het Lauwersland...

***



De ligusterheg in mijn achtertuin moet hoognodig geknipt worden.
Dat ga ik doen voor de zon er op komt.

Kan ik daarna met een gerust hart buiten gaan zitten borduren aan de Randjes.

Dus ik stop nu maar 
en 
ga gauw aan de gang met de heggenschaar.

Fijne dag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

5 opmerkingen:

  1. Je bent weer behoorlijk ijverig geweest en wat een lief stukje over het bezorgen van het Bosnische speldenkussen bij mijn nicht, nogmaals mijn dank.
    Groetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je daagt je vlerk wel uit zeg. Maar zo leuk de resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke werkijver spreekt er uit je berichtje, ik word er vrolijk van. Succes met al het moois dat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe krijg je het voor elkaar; ik kom niet verder dan een kaart per avond:). Ze zijn super!
    Liefs,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi project! Ik wens je heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen