donderdag 29 mei 2014

Een splinterpartij dubbelen met latten...

...bleek de latrelatie te zijn, 
die ik vandaag zo gezellig en enthousiast met Yvonne aanging.

Van haar Sampler, die zij op de cursus bij Jellie had gemaakt, 
gingen we een dubbele boterham, oftewel een sandwich, maken.

De start was van de zeer vlotte.
Top en voering rolden zich soepeltjes om de latten


en het rijgen ging gesmeerd


***


Maar het venijn zat weer eens in de staart.

Er dienden zich latrelatieproblemen aan, 
want toen we de latten afrolden voor het rijgen van de laatste twintig centimeter, 
kreeg De Vlerk het voor zijn kiezen, doordat een zes millimeter lange splinter van een van de latten zich onder de nagel van mijn toch al zo geplaagde rechter middelvinger boorde.

Ik kon er met geen mogelijkheid bij om hem eruit te halen.

Eerst maar even het partijtje dubbelen afgemaakt en daarna de Dokterswacht gebeld, 
waar ik al snel terecht kon.

*

Ik zag mijn geest al dwalen...

De Vlerk II...?

Prik... Prik... Dubbel Prik...

Nee, hè?!

:>(

Nee, hoor! 

:>)

Heer dokter zag tot mijn bijzonder grote opluchting kans de splinter 
uit mijn inmiddels hevig 'jankende' vinger te verwijderen.

Dank u, dubbel dank u, dokter!

Nu een paar dagen driemaal daags in een badje met Biotex Groen
 en hopen, dat daarmee de kous af is.

Yvonnes sandwich was dat gelukkig al:


En het resultaat mag weer mooi genoemd worden.

***



Voor mijn Give Away hebben zich al 23 mensen gemeld.

Wil je ook meeloten?
Laat maar weten; dat kan tot aanstaande zondag 1 juni, 11:00 uur.

***



Fijn staartje ( zonder venijn ) 
aan 
deze zonnige ( ook hier! ) 
Hemelvaartsdag 
gewenst 
en
 graag tot ziens!


Jeanneke

*

9 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt van Yvonne en ach jee, wat vervelend zo'n splinter onder de nagel. Fijn dat meneer de dokter je kon helpen zodat je geen ernstige pijn meer hebt, je kunt ook even in een badje met soda weken.
    Ik heb mij niet aangemeld voor je Give Away, omdat ik geen blauwe lapjes gebruik.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanneke,sterkte met je vinger.Vanavond maar een boek lezen ,rust voor je hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my. My boards are painted and sanded so I sure hope this doesn't happen. I am sure it hurt. So glad it was removed easily. Best of luck.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met de vinger. Oef wat een vervelend gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar om die vinger te mishandelen..... Jullie relatie is geen goede ...... Maar een therapietje zal niet helpen denk ik. Dus doorsukkelen maar. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eind goed, al goed. Maar ik weet alles van splinters, die kunnen zo gemeen zijn. Maar fijn dat er gedubbeld is. Nu kan ze aan het quilten. Prikprik

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sampler en wat een pech met je vlerk.
    Maar wat een geluk dat de dokter hem er uit kreeg.
    Lieve groetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt toch altijd pech. Gelukkig dat de dokter gauw kon helpen. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Oh, je hebt het weer niet getroffen. Maar de quilt is gedubbeld!

    BeantwoordenVerwijderen