vrijdag 5 april 2013

Veel geprikt, weinig geklikt


Welkom!
~~~~~~
Welcome!



De Bee van vandaag bij Jellie was de best bezochte tot nu toe.
In totaal zeventien mensen vulden Het Lokaal in Oosternijkerk met quilterige gezelligheid.
Veel prikpracht viel er te bewonderen.
Maar, grote oen die ik ook nog blijk te zijn, ik was mijn fototoestel vergeten mee te nemen, 
dus viel er voor mij naast veel gezellig prikken weinig te klikken.

Weer thuis heb ik een foto gemaakt van mijn nieuwste projectje.
Iets voor K(r)oningsdag, 30 april 2013.
Oranje yoyo's, wat rood wit en blauw erbij, een beetje Friesigheid, op een krans misschien...


Today's Bee at Jellie's in Oosternijkerk has been surprisingly well attended by seventeen people.
What a cheerful happening it was and there were so many beautiful projects to admire.
If only I hadn't forgotten my camera.
Silly me.

The above picture shows the yoyo's that are part of my newest project; 
something for Abdication Day, April 30, 2013.
Something orange, red white and blue, something Frisian, a wreath maybe...

***



Waar ik vandaag dus fototechnische Zondagssteken heb laten vallen, trok Jellie de boel recht met de camera, die zij gelukkig in haar quiltkoffer had meegebracht.

De Quiltkoffer Bee - lden van 5 april 2013:

~~~~~

Fortunately Jellie managed to take pictures and I am glad I can show you some of them:



Trix begon met het quilten van haar Sampler, die we twee weken geleden op mijn Bee hadden gedubbeld met latten, weet je nog?




Cathedral Windows




De Kommetjes van Dieneke




Anneke - Kerstster




Naenke - Visgraat nadert haar voltooiing




En wat er verder allemaal nog uit Naenkes handen was gekomen.

***



Ik wil nog even iets leuks vertellen.
Het Lokaal, waar de Bee van Jellie wordt gehouden, staat in Oosternijkerk.
Toevallig woont ook Loni Marije daar, mijn kleindochter van net drie jaar oud.
Toen zij vanmorgen met haar moeder en broertje Robin aan het wandelen was en langs Het Lokaal kwam, zag ze het quiltrek van De Quiltkoffer buiten staan en wist van een voorgaande keer:
"Hé, daar is Oma".

Bijdehante kraai!

Ze wilde natuurlijk even naar binnen.

 Zij vond alles wat ze zag en hoorde erg interessant en bij zo'n vatbaar typje zie ik met alle liefde mijn besmettingskans schoon,
want je kan niet vroeg genoeg met de quiltviruskennisoverdracht beginnen :>)

***



Een goed en gezellig weekend gewenst en graag tot ziens.
Groetjes!

~~~~~

Wishing you all a wonderful weekend.
Cheers!


Jeanneke

*

8 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n kleindochter die zo graag even bij oma wil kijken.
    Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How fun to get to share the Bee with Loni. The projects all look wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What creative friends you have and what beautiful projects!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's weer. En ga met goed door met besmetten....;op naar de volgende generatie quiltsters!!!!
    Fijn weekend .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die bee klinkt als een feestje! Mooi werkstukken hebben de deelnemers onder handen. Bedankt dat we even mee mochten genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Good friends, good food and beautiful needlework. It is a fine recipe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk zo'n kleine meid, ben je al begonnen met de overdracht?
    Jeanneke, zou jij eens aan naenke kunnen vragen welke jelly roll zij heeft gebruikt voor de visgraat alstublieft? Dat blauw met rood doet het gewoon voor mij.
    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen