vrijdag 1 juni 2012

1 Juni - June 1st.


Goedemorgen, welkom!
~~~~~
Good morning, welcome to you all!
 


 
Juni, een bijzondere maand is aangebroken.
Een jaar geleden schreef ik op de tiende dag van juni mijn eerste berichtje 
en was ik officieel als Mevrouw Zondagssteek op avontuur gegaan in Blogland.
Daar kom ik later deze week op terug.
~~~~~
 A special month has started today, June.
One year ago, on June 10th. I wrote my first blogpost
and doing so I started my adventurous journey in Blogland as Mrs. Zondagssteek.
Later this week I'll memorize this first amazing year of blogging.

*******

 
Dit prachtige boek is de Nederlandse uitgave ( 'De Vreugde van het Landleven' ) 
van 
'The Country Diary of an Edwardian Lady' van Edith Holden.
In de jaren dat mijn kinderen klein waren, kon ik mij de Engelse versie niet permitteren, 
want die kostte toen al bijna veertig gulden. 
Maar, geluksvogel die ik ben, deze Nederlandse uitgave zag ik in juni 1990, één exemplaar maar, 
 bij een boekhandel in Loosduinen in een handkar vol aanbiedingen liggen voor v i j f  gulden!
Ik koester het en zou het het liefst in een doosje willen doen...
Dat kan ik tegenwoordig ook nog, als ik wil, 
want bij de kringloopwinkel vond ik deze blikjes voor € 0,25 per stuk.
"Ga je weg of ik neem je weg", zei ik; ze gingen niet, dus nu staan ze bij mij :>)
~~~~~
This boek is my treasure; the Dutch edition of 
'The Country Diary of an Edwardian Lady' by Edith Holden.
In the years I was busy investing love, energy and money in raising my children 
I couldn't afford an expensive ( nearly forty guiders at that time) English book like this.
But, one day in June 1990 I discovered this Dutch edition, somewhere behind and amongst other special book offers, for the price of only  f i v e  Dutch guilders!
I treasure it.
Three years ago I was so lucky to find these tins in a local thriftstore for  € 0,25 each.
"If you don't go away, I'll grab you away" I said; they didn't go, so they followed me home :>)

*******


Een fijne dag gewenst!
Groetjes!
~~~~~
Enjoy your day or evening!
Cheers! 

 

9 opmerkingen:

  1. Zo, jij ben er vroeg bij vanmorgen. Wat een prachtig boek, ik ken het niet , kan me voorstellen dat het een plezier is om in te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje van een boek!
    Proficiat met je eerste verjaardag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jij hebt dat boek ook, ik heb het in het Engels en ja wat een schitterend boek is het hè
    Ik wens je een hele fijne verjaardag toe, met veel liefde en geluk, en vooral gezondheid voor het komende jaar
    Alvast een fijn weekeinden toegewenst groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ps heb het meteen even opgezocht en ja ik heb het ook in een tweedehandswinkel gekocht, en dat kosten me toen 1 pond 49.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk en het boek en de blikjes voor een koopje, je hebt echt geluk gehad! Voor mij is juni een heel bijzondere maand, allebei mijn dochters zijn erin geboren!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he, dat boek... ik heb het ook,
    kocht het in de jaren '80 (kan ook nog
    '70 zijn, weet ik niet meer), en ook een
    aantal van deze blikjes. En wat ook heel
    bijzonder is, ik heb er nog een hele fraaie theedoek van ook, die gewoon te
    mooi is om te gebruiken, dus die ligt nog
    gewoon nieuw in de kast...
    Geniet ervan! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such lovely treasures you have, Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn hele mooie doosjes. Leuk om dat ergens zo maar op de kop te kunnen tikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How to live in this world and not leave the system dominate you?

    http://blogdosultimos.blogspot.com.br/2012/06/como-viver-neste-mundo-como-viver-sem.html

    God Bless You!

    Xoxo

    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen