zondag 13 november 2011

Surprise, Surprise Sunday

Een goedenavond allemaal,

  deze zondag leek om half zeven vanmorgen, toen ik opstond, een lekker rustig dagje te worden.
Ik had me voorgenomen om voor vanavond zelf pizza te bakken, een griesmeel-bitterkoekjes pudding met bessensap te koken, en wie weet nog wat aan een nieuw model speldenkussen te werken.
Nadat ik mijn verhaal over de lapjeskater had gedaan, wilde ik zoetjesaan beginnen met de dingen van deze dag.
Toen ik het keldertrapje afliep om iets te pakken, haalde ik twee natte voeten........ de boel stond blank. Er moest ergens een lek zitten, maar waar? Na een hoop gedoe was dat lek gevonden, huisbaas kwam provisorisch het zaakje dichten, morgen komt de loodgieter de klus afmaken.
Vóór ik in mijn kelder ging pootjebaden had mijn oude buurvrouw-vriendin uit Den Haag mij al verrast door te sms-en dat zij in de trein zat, op weg  voor een gezellig dagje bij mij.
 Ik rolde van de ene verrassing in de andere en nu ik om acht uur mijn bezoek weer op de bus terug naar trein en huis heb gezet, kan ik alleen maar zeggen, dat het een top dag is geworden; alles is dik voor mekaar gekomen, kelder bijna opgedroogd na het nodige hoos- en dweilwerk, pizza was fantastico, pudding ouderwets lekker en ik kan weer even teren op zo'n heerlijke dag!
~~~~

 Good evening everyone,

when I started this day at 6.30 a.m. nothing special was expected to happen. After I updated my blog, I went to the kitchen to cook semolina-macaroon pudding with currant-juice for dessert. And I had planned to bake my special recipe Mama Mia Zondagssteek pizza for dinner.
When I needed something from the cellar, I stepped down the four steps and right into a little pool..........the cellar was flooded.
After taking all the wet stuff from the cellar to the shed and the garden, searching for the leak for quite some time, scooping and mopping, the landlord  came to fix the job provisionally.
(Joe?) The plumber will come tomorrow for the finishing touch.
Before I was splashed by this floody surprise my old neighbour-friend from The Hague had texted me from the train she caught to pay me a surprise visit!
After a wonderful day, cellar is drying, the pizza was fantastico, the pudding really lovely, my friend is on her way back home again, arrival expected at midnight.
And I can look back on a real Surprise, Surprise Sunday!

 
Een fijne avond en welterusten voor straks gewenst.
Groetjes en tot ziens!

~~~~
 Enjoy your day, evening and sweet dreams.
 Cheers!

3 opmerkingen:

  1. Glad you found the 'flood' before too much damage was done. How delightful to get a surprise visit from a friend! Sounds wonderful. Your special pizza sounds yummy too... what do you put on it?
    I'm so glad you had a wonderful day! Just makes me smile!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Now that's real life! an unplanned day can be the very best despite the flood!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een, weliswaar natte maar toch, prachtige dag. Fijn! Mijn moeder maakte vroeger op de trouwdag van haar en mijn vader ook altijd griesmeelpudding met bessensap, omdat mijn vader daar zo van hield. Lief he.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen