zondag 30 juli 2017

Nu is het tijd voor...

...ontspanning, rust, af en toe eropuit met groot en grut.

Maar ook in en om huis genieten van het alledaagse doodgewone.

En van "Al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit",
zoals dr. Fop I. Brouwer het vroeger, in mijn Groningse jongemeidenjaren 
zo mooi kon zeggen.

Naast de florerende drie generaties Zondagssteek,
groeit ook in mijn tuintje alles voorspoedig. 

Tja, wat wil je, met al die regen, heerlijke temperaturen, volop wind en vaak een lekker zonnetje.

Mijn voor een habbekrats bij de supermarkt gekochte peperplantje
 is een pittige tante,
die een hele horde krachtig groeiend kroost aan haar twijgen heeft hangen.
Kijk maar:


Is het geen wonder?
Pittig aan de twijg, pittig in de pan; daar krijg ik tranen in mijn ogen van.

Naast die groeikracht valt er ook nog bloeipracht te bewonderen 
in mijn Heerlijk Hofje Zondagssteek:


 Ach... opeens schiet nu 'Mien Toentje' van Ede Staal mij in gedachten.

***


De komende weken ga ik ook nog heel wat blokjes om, lopend en rijdend,
de paden op - de lanen in.
Beste beentje voor, over bergen en door dalen, geen al te strakke plannen.

Dat wordt mooi.
Ik ga ervan genieten.

***


Ik wens iedereen van harte een mooie zomer(vakantie)!


Jeanneke

*


4 opmerkingen:

  1. Best wishes for good weather, good food, good times!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal gezond uit en je schattige "Zondagssteekhofje".
    Nog veel wandel-en fietsplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. And now it is August...already! Enjoy, dear friend!
    xo

    BeantwoordenVerwijderen