maandag 10 juli 2017

Liever een kale kikker dan een kouwe!


Welkom!


Mijn beroep bij de bestuursrechter tegen de op mijn bijstandsuitkering toegepaste Kostendelersnorm in het kader van de Participatiewet
is vandaag ongegrond verklaard
.

Nog vn strikt, zondr d tugls t virn, op di klintjs lttn dus...

Als onvervalste kale kikker.

Wat ik ervan vind?
Hoe ik het ervaar?

Om met Stevo Akkerman te spreken: "Het klopt wel, maar het deugt niet."

In elk geval is dit ook weer achter de rug.
(Kas)boek kan dicht.

***


Wat kan mij die kale kikkertoestand ook deren,
zolang ik maar geen kouwe kikker ben.

Als je deze foto's ziet, die gisteren gemaakt zijn, mag je toch aannemen,
dat het grut niet zo stralend met Oma zou poseren,
als zij een kouwe kikker zou zijn?

Voor één keer geef ik een plaatje van mijn rijkdom prijs:


Geen kostenplaatje....

Meer een batenplaatje!


Van links naar rechts:
Heerlijk Ventje (5)
Wonder Wijffie (3mnd.)
op schoot bij Oma 
Schattebout (6)
Hartendief (bijna 4)
Poppedijn (7)

*

Voor Schattebout en Hartendief uit Nunspeet ben ik "Oma Trein",
voor de lievelingen uit Oosternijkerk  "Oma Fiets".

Schattebout bracht gisteren deze tekening voor mij mee, waarop zij heel goed weergeeft wat zij allemaal ziet op station Nunspeet, als ze mij van de trein komt halen en weer weg gaat brengen.


Onbetaalbaar.

***


Ik kan nog mooi een rondje Aalsum lopen, voor ik de keuken in ga.
De wandelstappers aangetrokken en voorwaarts, genieten van de mooie dag en omgeving,
niet meer omkijken.

Kost ook nog eens niks en levert, mij althans, alleen maar veel op.

Ik heb er enkel baat bij.

***


Bedankt voor je bezoek
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


10 opmerkingen:

  1. Dat is nou weer jammer, maar je bekijkt het van de zonnige kant. Goed van jou Jeanneke en je hebt prachtige kleinkinderen, een rijkdom. Geniet er lekker van!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waardeloos weer, maar voor mij ben je Oma Positief! en wat een superleuke foto van jullie zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Those grandchildren!!!
    So beautiful!
    (We are expecting our first in November...a girl for Gretta and her Ben)
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jeanneke. Wat een prachtige kleinkinderen.Die neemt niemand je af. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a great group of smiling children, you are so blessed. It is nice to put faces and names to all the little ones you talk about. Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een rijkdom en prachtige foto's. lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een rijkdom, jij met deze heerlijke kleinkinderen. Tja, heel jammer dat het ongegrond is verklaard, maar ik bewonder je positiviteit. Nog een fijne dag en lieve groet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaaaah kijk nou....wat geweldig !!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat het ongegrond verklaard is, maar gelukkig verlies je je positiviteit niet.
    En dan de mooie foto met de kleinkinderen, geweldig toch.
    Geniet er lekker van, deze kleintjes zijn het grootste goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vervelend nieuws dus. Jij weet er altijd een positieve draai aan te geven. Bewonderenswaardig.
    Wat een heerlijk stel hebje daar bij elkaar.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen