maandag 18 januari 2016

Hoort zegt het voort...

Welkom!


Het wil nog niet erg wennen, 
leven met het extreem gehoorverlies, dat nu, 
na vier dagen medicijngebruik en een strikt rustschema als voor zuigelingen,
nog geen spat verbeterd is.

*
De tinnitus heeft zich wel wat teruggetrokken.
Goddank.
Het tergt mij nog steeds, maar is weer draaglijk, zoals voorheen.

Waar ik nou nog meer ook niet echt blij van word, 
is dat ik wankeler op mijn benen sta en daardoor
soms loop te zwalken...



Meer rust nemen?

Ik zal nog serieuzer mijn oren laten hangen naar het doktersadvies
en 
zo een weg zoeken...



om met deze nieuwe situatie,
waarvan ik onderhand wel een beetje begin te vrezen dat hij blijvend zal zijn,
om te leren gaan...


*

Misschien scheelt het, dat ik vroeger thuis
en
in een bruin kabouterpadvindersverleden...


 ...heb leren luisteren, doorzetten en improviseren.

Ik doe mijn best...
 en 
zing 
lees 
De Padvindersmars

want mijn eigen stem doet pijn in mijn hoofd, 
 dat nu meer weg heeft van een zinken bak, 
waar mijn geluid als een echoënde soep dof klotsend in dondert.

*

Dus Mevrouw Zondagssteek zit toch een beeeeetje 
met een 'Blue Monday' gevoel.

Maar dit staat niet voor niets in het zicht!


Daar trek ik mij aan op 
en
houd ik mij aan vast.

Met hoop en vertrouwen.

***



Het is fijn hier schrijvend mijn verhaal te doen.
Dat geeft lucht en ruimte aan, 
helpt orde scheppen in
mijn gedachten, gevoelens en ervaringen
in deze bijna pijnlijk stille 
en isolerende omstandigheden.

Bedankt voor je bezoek en als je het tot hier hebt volgehouden:
bedankt voor het lezen!


Een mooie maandag gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


11 opmerkingen:

  1. Uff, Ik kan me indenken dat dat behoorlijk wennen is. Gelukkig maar dat de tinnitus in elk geval iets rustiger wordt. Ik wens je beterschap. Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfffffffff, ik heb erge medelijden met je! Het lijkt me afschuwelijk! Zelf kamp ik al enige jare n met tinitus en ik vind het NAAR!
    Ik kan er vaak niet van slapen. Maar als ik dan jouw verhaal lees denk ik , ik ben blij dat dat van mij alleen tinitus is en niet de doofheid er bij. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het snel beter mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfffffffff, ik heb erge medelijden met je! Het lijkt me afschuwelijk! Zelf kamp ik al enige jare n met tinitus en ik vind het NAAR!
    Ik kan er vaak niet van slapen. Maar als ik dan jouw verhaal lees denk ik , ik ben blij dat dat van mij alleen tinitus is en niet de doofheid er bij. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het snel beter mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een enorm schrijverstalent schrijf je je verhaal..Ik kan bijna horen wat jij hoort..en invoelen hoe het is ermee te moeten leven !
    Bijna..want hoe het echt is weet jij alleen en je zoekt je weg door het lawaaierige klankbos..dapper en moedig voorwaarts !!
    Respect!

    Knuffel
    T.D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soldier on dear friend, hopefully it will improve.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liev Jeanneke, je kunt het zo goed verwoorden.
    Het lijkt me zo moeilijk om niets te horen en dat de tinnitus aanhoudt. Ik heb bewondering voor je.
    Heel veel sterkte, liefs Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dearest Jeanneke, have you been tested for Meniere's disease? You may recall that my Batman struggled with it for many debilitating years, and finally had surgery that saved the day. The surgery was almost 3 years ago and he is so relieved to have some relief. E-mail me if you have questions. xoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ellende Jeanneke. Het is voor jou wel echt Blue Monday.
    Sterkte en lieve groetjes . Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je verhaal lezend, moest ik net als Karin, aan Meniere denken.Ben geen dokter, maar mn schoonzoon heeft dat, is dan ook heel duizelig en doof. Maar komt na een aanval steeds weer (redelijk, zn gehoor is iets slechter geworden) goed.
    Heel veel sterkte en beterschap gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk komt er toch gauw weer verbetering in. Sterkte voor nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil je heel veel beterschap wensen en hopen dat er gauw wat beter wordt!

    BeantwoordenVerwijderen