vrijdag 22 mei 2015

Duizendschoon...



...bracht mijn moeder ons vroeger als we de Avondvierdaagse 
hadden volbracht.


Vanavond ging ik met een boeketje duizendschoon op pad,
naar Oosternijkerk,
waar Poppedijn, vijf jaar oud,
 de Avondvierdaagse voor de tweede keer had uitgelopen.


Blij, verrast


vermoeid, voldaan


en apetrots
 steekt zij de buik-met-medaille flink vooruit :>)

*

Voor mij is er even niemand knapper, 
dan mijn dappere Poppedijne stapper.

 ***

Fijne avond verder en graag tot ziens!


Jeanneke

*

7 opmerkingen:

  1. Oh,wat knap van haar en wat leuk, wij kregen vroeger ook duizendschoon.
    Wat heeft Poppedijn een mooie blauwe kijkers. Diepblauw, geweldig.
    Fijne pinksterdagen trotse oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a lovely child, you are blessed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je je soms trots voelen op je nageslacht,hé? Hier wordt druk geoefend voor de Nijmeegse vierdaagse, dit jaar doet ook een kind mee. Heel bijzonder vind ik dat.
    Van duizendschoon word ik altijd wat weemoedig. Het doet mij herinneren aan de boerentuintjes van mijn jeugd: Duizendschoon,"Snoffeltjes", Gladiolen, Asters.......
    Een heerlijk kleinkind heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat je trots bent,
    Groetjes uit Zweden en een fijne pinkster

    BeantwoordenVerwijderen