zaterdag 28 februari 2015

Die deurmat van mij...

...heeft een hooggewaardeerde vertrouwensfunctie.

Hij is de eerste opvang voor alles en iedereen
 die Huize Zondagssteek binnen komt vallen.

Met zijn onkreukbare reputatie ligt hij 
permanent strak, gevloerd, in de houding achter de deur,
klaar voor actie, maar hij laat niet zomaar over zich heen lopen,
al is hij niet van de (ge)harde sisal of kokos makelij.

Hij is van het half-hoogpolige soort, 
wat een zachte ontvangst garandeert.

Zo zorgde hij van de week voor een aangename landing van 
de Siggy, die ik van Martha uit Texas in de Verenigde Staten 
mocht ontvangen


Nummer 426 in mijn collectie.

 Hieronder nummer 427, die vanmorgen binnenkwam.
Van Marguerite in België



 Allebei weer zó mooi en uniek.

*

Ook schoof de postbode dit boek door de brievenbus,
dat, ondanks het toch redelijke gewicht,
met een zachte plof door mijn deurmat werd opgevangen.

Ik kocht het van het geld, dat ik voor mijn verjaardag van mijn jongste zus kreeg.
Wat een cadeau!


***


Het weekend is begonnen!

 Ik zit te luieren en loop te lummelen,
ga later lekker liggen lezen, 
maar nu moet er eerst gestreken worden;
er staat een mand
 buiten-aan-de-lijn-gedroogde-dus-heerlijk-fris-geurende-was 
te wachten.

Daarna boeken ruilen bij de bieb, die tegenwoordig op zaterdag
 zo lekker luxe tot 15:00 uur open is.

Dat is het dan wel zo'n beetje voor vandaag.

*

Een fijne zaterdag gewenst
 en 
tot morgen,
dan trek ik het winnende nummer in mijn Give Away.


Jeanneke

*


5 opmerkingen:

  1. One of my daughters gave me Susan's book for Christmas. It is such a lovely, lovely book. I hope you enjoy its pages over many a cup of tea! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn weer leuke Siggies. Het blijft altijd weer een leuke verrassing wat iemand er van maakt. Geniet heerlijk van je boek. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke siggies en een heel gezellig logje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is dus weer een leuke dag met allemaal verrassingen.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat luxe dat jullie bieb zo lang open is op zaterdag, in Bolsward is hij van 10.30 - 12.30. Lekker om 's middags nog te kunnen. En dat boek...staat ook op mijn lijstje. Genieten, zeker? Je heb een goede deurmat uitgezocht, daar vind je leuke dingen...

    BeantwoordenVerwijderen