woensdag 9 april 2014

Puzzeltocht

Welkom!



Alle dagen is dit mijn uitzicht bij het opstaan:



Als ik dan beneden kom en in mijn 'tuin' dit zie,
kan de dag toch geen Vliegender Hollandse start krijgen?




***




Om 10 uur hing de was buiten en ben ik op de fiets gestapt, 
om de drie bestelde driehoekpuzzels te gaan bezorgen
 bij A. te Z.
Een puzzeltocht dus :>)


***



En dit zag ik onderweg,
 in geuren 


en kleuren:


***




Op de route van mijn driehoekpuzzeltocht draait het sinds enige tijd
 hevig om de Centrale As



 waarvan de volgende beelden
 de voorbereidende werkzaamheden /gevolgen tonen...






Kaalslag alom.
Ik weet niet hoeveel bomen alleen al het veld hebben moeten ruimen
 (...)






***



Dit water zal een nieuwe overbrugging krijgen.







***



Het kan je een hok vol haardhout opleveren.

Uit het open veld in de open haard.

Dankzij de Centrale As kan de Centrale Verwarming op een laag pitje
en hoef je alleen nog maar de Centrale Aslade 
van de open haard of houtkachel te legen.

Energiebewust?

Zuinig? 

Groen?




***




Te Z. wachtte mij bij de eindstreep van de puzzeltocht een gastvrij onthaal 
met koffie en koek en een wel heel Q-rieus gestoffeerde stoel!



Allemaal windmolentjes, die allemaal om hun centrale asjes draaien.

***




 Na een uurtje stapte ik op en A. fietste gezellig nog een eind
 met me mee richting Huize Zondagssteek.

We namen de toeristische / schooljeugdroute,
waar mijn oog en dat van de camera vielen op dit aardige rasterpatroon, 
dat het in borders van tuin en quilt altijd weer goed doet:


***



Fijne avond gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

9 opmerkingen:

  1. Wat is er toch veel te zien onderweg! En wat vreselijk al die bomen die om gaan. Hier hebben de beoren er ook een handje van, een boom geeft schaduw en waar schaduw is groeit niets......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een welbestede dag, de puzzels zijn leuk geworden.
    Fijne avond nog.
    Quiltgroeten Leon10.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mo,oie weg waar je langsgegaan bent. Wat is er toch veel oois om van te genieten, voor wie het wil zien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om bij het wakker worden de molen te zien.Mijn Opa en Oma hadden een korenmolen vroeger.
    Mooi is de natuur nu en geen last van de wind gehad bij het fietsen.Het was miezerig weer hier vandaag.
    Langs de A32 kappen ze ook allemaal bomen voor de verbreding-zo jammer.
    slaap lekker
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig zijn er meerdere mooie paden van D naar Z, je kunt dus nog wat keren op en neer zonder je te vervelen onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om met zulke uitzichten wakker te worden.
    Mooi stukje gefietst, tja of je blij moet zijn met die as geen idee.
    Vind het zonde van de bomen maar ze zullen natuurlijk wel beloofd hebben dat ze weer terug gepland of nieuw gaat worden.
    Het heeft in iedergeval hele mooi plaatjes op geleverd.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig uitzicht bij het wakker worden en dan nog zo'n heerlijke fietstocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een enig uitzicht
    Wat is Holland toch mooi
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi landschap. Dank je voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen