zondag 2 december 2012



 
Zachtjes gaat mijn machinevoe-hoetje,
naait de graatjes inelkaar.
'K doe mijn best voor 5 dece-hember,
dan wil ik de top graag klaar.
  
Maar het wordt al wel wat laat,
'k val nu zelf haast van mijn graat,
dus maar heel snel aan de kook;
vanavond verder als de rook.

Wil je weten, lieve  le-hezer,
wat de pot hier biedt voor hap?
Dan zeg ik je: naast de pie-hiepers,
spruitjes en een sudderlap.
  
En als zondags extra toe
chocola-pudding van moe 
en daarbovenop zal koom
een vette klodder echte room!
 
Fijne avond!
 

  Jeanneke
  
    *

15 opmerkingen:

  1. Lukt vast, de top klaar 5 december. En smakelijk eten vanavond. Wij gaan zo ook aan tafel, manlief heeft met onze kleindochter lekker gekookt . POmpoensoep, Zalm in mosterd/honingsaus,haricoverts in ontbijtspek, sla en ijs toer. Fijne avond nog.
    Groet Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedicht heb je gemaakt. De top is vast wel op tijd klaar. Hier heeft de naaimachine ook gesnord en ga ik nu naar beneden om eten te koken. Eet smakelijk en een fijne avond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga er helemaal van zingen. Wat een leuk gedichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What fun - busy sewing while your dinner cooks, and it sounds delicious!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben hier hetzelfde op het menu gehad. Alleen taai-taai pudding toe.
    Wat heerlijk om te freubelen met dit sjacherijnige (geen idee hoe je het schrijft) weer.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig alles op rijm! Hoop dat het eten lekker was.
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig die blog van jou op rijm. Ik doe het je niet na. Veel sinterklaas plezier.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk rijmblog zeg. Knap werk. Hoop dat je naaimachinevoetje weer vooruit raast.
    Succes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er mooi uit die graat van jou. En wat een toepasselijk gedicht ;-)
    Groetjes Jacqui

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enig, je gedicht en succes met je visgraatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk gedicht
    Veel handwerk plezier deze week
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Te gek gedicht dwaze griet! Grinnikende groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, je bent helemaal in de Sinterklaas stemming! Wat leuk! Succes met je graatjes, ik hoop dat het je gaat lukken om op tijd zo ver te zijn als je zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen