zaterdag 29 december 2012

Oud, de Kerstman en Nieuw - Old, Father Christmas and New


Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Mevrouw Zondagssteek kreeg op Eerste Kerstdag een e-mail van de Kerstman,
waarin hij liet weten, dat hij zo geniet van haar blog.
Dat deed hij in niet al te kinderachtige bewoordingen, die mij roodkokende konen en een opvlieger van jewelste bezorgden, want waardering vind ik natuurlijk heerlijk om te krijgen, maar het bleef niet bij woorden van waardering alleen.
 De Kerstman wist, dat in Huize Zondagssteek een oud laptoppie stond, dat echt nog wel lekker rammelde hoor, maar waar weinig digitale capriolen, ook een beetje snel, mee uitgehaald konden worden.
Om een voorbeeld te geven:
Terwijl de laptop opstart, kan ik de aardappelen voor mij en jongste zoon schillen, ontbijt voor mezelf maken, of  thee zetten. 
Zo krijg je een beetje een idee van het tempo van die ouwe, trouwe, tiendehandse, aan alle kanten aan snoeren hangende laptop.
De letters en tekens op het toetsenbord waren voor bijna de helft vervaagd of verdwenen, waardoor ik nog wel eens moest gokken en gissen onder het typen.
Was niks mis en ik heel tevreden mee, al probeerde ik wel te sparen voor een nieuwere tweedehands,
 maar de Kerstman vond dat Mevrouw Zondagssteek met haar door hem zo gewaardeerde blog wel een duidelijke, handige, snelle, draadloze laptop verdiende.

Hij kon niet anders dan dit beamen, maar zou tòch centjes sturen...


On Christmas Day Mrs. Zondagssteek received an e-mail from Father Christmas Himself, to let her know he enjoys and appreciates her blog so very much, using words  to express his appreciation, joy and plans,
 of a kind I am absolutely not used to being addressed with.
Totally overwhelmed I was, as he told me he planned to send money for a new, fast and fantastic laptop.
Father Christmas knew I used a kind of  10th-hand, slow, wire-dependent laptop, half of the letters and signs  on the keyboard faded away already, which could make me feel confused now and then when typing.
 I was happy with it, though trying to save up for another, 2ndhand, one.
To illustrate my old laptop's speed:
The time it needed to get started I could use to peel the potatoes for two, make breakfast or a pot of tea.

Father Christmas fully agreed with these wise words (photo above)
but he insisted on sending me money.




Nu heb ik daar niet zo gauw last van, maar op Eerste Kerstdag zat ik met mijn mond vol tanden, die ook nog eens open viel, te snotteren boven mijn oude laptoptoetsen, met uitzicht op brandende kaarsjes, mijn mooie boom en stalletje...
(  Zie je het vóór je ? )

Vanaf vandaag druk ik op de duidelijke toetsen van deze prachtige, nieuwe, draadloze 
 -ook muis, want ik kan niks met dat wrijfplaatje en de Vlerk-  laptop.


 Honoured and overjoyed  I may introduce my new, fast, clear keyed, Black Beauty,
 that will be my Personal Blogging Assistant from no on.

 ***



Dank U, Dank U, Dank U,
K€r$tm@n!!!!!
 ~~~~~
 Thank You, Thank You, Thank You,
F@th€r Chri$tm@$!!!!!

 ***



 Een gezellige zaterdag verder gewenst en graag tot ziens!
Groetjes!
~~~~~
Wishing you all a beautiful Saturday and till soon!
Cheers!


 Jeanneke

 *

18 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, een geweldig cadeau van de kerstman voor jou en wij mogen allemaal meegenieten in de vorm van nieuwe Blogjes. Super Kerstman :)

    Alvast alle goeds, gezondheid en veel steekjes gewenst voor 2013

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk,dat je nu 'gewoon' je blogs kunt schrijven/typen!
    Wat zul jij hiervan genieten en wat een superlieve kerstman heeft dit bedacht.
    gezellig weekend
    en een goed uiteinde en veel liefde,gezondheid en creatief nieuwjaar
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kado! Inderdaad om bij te huilen van ongeloof en blijdschap. En nu maar lekker op onderzoek uit op dat ding. .......
    Ik wens je nog gezellige dagen en voor 2013 een goede gezondheid en veel creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi cadeau Jeanneke. Wat fijn dat de Kerstman je blog ook leest.
    TOP
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such a wonderful gift from Santa. I'm so happy for you! May it bring many years of blogging delight!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Je zult er snel aan gewend zijn dat alles veeeeeeel sneller gaat. Veel plezier ermee!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met zoveel waardering voor je blog! Heerlijk dat zelfs de Kerstman je postjes leest en inmiddels door heeft dat jij ontzettend hoog op de Nice-list staat en dus recht hebt op een fantastisch cadeau.
    Geniet van het ontdekken van alle nieuwe snelle mogelijkheden en het mooie scherm en de glimmende toetsen mét letters en tekens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier werd een nieuwe accu erin gezet en DS maakte hem schoon (opruimen in de laptop dus!) en hij doet het weer perfect, dat is toch heerlijk! Nu meis geniet van je gave laptop en de mooie knopjes en een heel fijne jaarwisseling, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You must have been a very good girl! Happy New Year to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat noem ik nu dat je wel heel lief bent geweest.Want dit is een super kado.Geniet er van.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zul je er een plezier van hebben. Heerlijke zo'n cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. piep wat een brave kerstman met verstand want jij verdient dat , geniete ervan meid knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi cadeau. Ik denk dat de kerstman wist dat je het echt verdiende. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a wonderfully thoughtful Father Christmas!! I hope you have lots of fun with your new friend! have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig kado !
    Heel veel plezier ermee !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieve kerstman. Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje Jeanneke, dat is wel een ONTZETTEND LIEVE kerstman. Die wil ik ook wel graag leren kennen. ;-)

    Heel veel plezier van je nieuwe laptop met visstick.

    BeantwoordenVerwijderen