zondag 9 december 2012

De dagen tussen schoorsteen en kribbe


 Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Nadat Sint en Piet de hoge daken en de schoorstenen hier weer hadden verruild voor hun residentie in Spanje, ben ik afgelopen vrijdag op de Bee bij Jellie helemaal in de kerststemming gekomen.
De toeloop was, waarschijnlijk door de sneeuwval, niet groot; er zijn op de hele dag maar twee dames langs (en binnen) gekomen, maar dat mocht de pret niet drukken, het was weer ouderwets gezellig! 
 
Jellie had een workshop op het programma staan, om lege flesjes te decoreren en zo om te toveren tot leuke Kerstcadeautjes.
Volgens mij is dat aardig gelukt!

   
 After Saint Nicolas had left the country I started my Christmas preparations almost immediately on Friday at the Bee at Jellie's
Empty bottles were waiting to get decorated, making some nice Christmas gifts.
Aren't they cute?

 ***


 Jellie had een patroon voor een kerstster van stof gekregen van haar vriendin Anita
Daar ben ik ook vrijdag mee begonnen en na heel wat uurtjes naaiwerk is dit moois het resultaat.
Ik wil er nog een stel maken, want ik vind hem prachtig en ik heb nog wel een paar fat quarters liggen......


 The pattern for this beautiful Christmas Star is from Anita
I started making it on Friday too and after many hours of sewing I can show you the picture of the wonderful result.
I really want to make more of these beauties; fortunately there are still 'some' fat quarters in my 
stash.....

 ***


 En omdat het zondag is, heb ik weer een puddinkje gekookt. Eigenlijk twee, zoals je ziet, halve litertjes.
Hopjespudding, volgens eigen Zondagssteek recept. 
In de blauwe vorm heb ik een stel bitterkoekjes aan de pudding toegevoegd, om eens te kijken, of dat naar meer smaakt.
 In de groene zit dus gewoon Hopjespudding à la Zondagssteek.


 As it is Sunday today I cooked two small puddings, both coffee-flavoured, with some crumbled macaroons added to the pudding in the blue bowl, just to try out a new (to me)combination.
It's all my own Zondagssteek's recipe :>)

 ***


 Gisteren kwam er met de post uit Amerika een kerstverrassing van Barb 
 Zij maakte deze leuke schort voor mij en gebruikte daarvoor stof met prints van de staten Washington en Oregon, waar zij gewoond heeft.
Eigenlijk zonde als 'ie vuil wordt in de keuken. Ik denk dat ik hem daar maar gewoon laat hangen voorlopig :>)


 In the mail yesterday came the above shown apron as a  Christmas gift from my friend Barb
She used fabrics with Washington and Oregon state trail prints.
I love it and I don't think I want it to get stained in the kitchen; it'd be better if I let it hang there for a while at least, don't you think? :>)

 ***


 Een fijne zondag verder gewenst en graag tot ziens maar weer.
Groetjes!
~~~~~
Thanks for stopping by and enjoy your day or evening.
Cheers!


 Jeanneke

 *

18 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige ster. Zit al druk te bestuderen hoe die in elkaar zit. Heb je driehoek gebruikt?
    Je flesjes zijn inderdaad heel leuk.
    Fijne avond Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik het las bij Jellie, dacht ik dat ik wel even bij haar kon kijken, maar helaas voelde ik me niet fit genoeg..
    Zijn erg leuke flesjes!!
    Ook een leuke ster!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die geschmückten Flaschen sehen bezaubernd aus.
    Der von dir genähte Stern gefällt mir auch sehr gut.
    Liebe Grüße
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk; hopjesvla en dan eigengemaakte, het water loopt me i de mond. Die ster is heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw ster is erg mooi geworden. Ik heb 'm nog niet voorbij zien komen in geel. En ik heb er al heel wat gezien.. Erg leuk en verrassend.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The star is fabulous. Can you share what the pattern is? You have been busy with gift making and pudding and stars! So glad you like the apron too. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer een leuke dingen gemaakt, vooral de ster.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige flesjes laat je zien, heel sfeervol!
    Die ster is prachtig, hij ziet er heel kunstig uit, de kleuren zijn ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, wat heb je veel te melden in 1 keer!
    Leuke flesjes heb je gemaakt en wat jammer dat er zo weinig mensen kwamen.
    En die bloem is werkelijk prachtig!
    Je puddingen zien er goed uit en je schortje heel gezellig.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke workshops! En welke pudding smaakte het beste?
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your star is absolutely wonderful and the bottles look super cute.that puddings look yummiest mmm I love chocolate!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a nice idea for the bottles. Very festive but understated. The star is absolutely gorgeous. Looks like lots of work.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent lekker verwend. De pudding was lekker? Leuke flesje maar je ster is echt te gek. Is deze nu voor neer te leggen of om op te hangen?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wanneer je nog groene en rode kerststof hebt, kun je er ook een kerstboom vorm van maken.Heb ooit de workshop bij Anita gedaab)
    Groetjes Mattie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mattie, ik heb op het patroon voor de ster ook dat voor een kerstboom staan. Ga ik maken!
      Ik heb tenslotte (kerst)lappies zat :>)
      Eerst nog een ster van de repen die ik van de eerste over heb.
      Groetjes,

      Jeanneke.

      Verwijderen
  15. Wat een leuk kerstschort is het. Die ster vind ik erg nooi. De flesjes zijn ook leuk. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk die flessen en die ster schitterend
    Leuk dat schort

    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. The star is so beautiful! I looked at her website - such gorgeous work. I would love to know the instructions to make that star - I have never seen anything like it before! Merry Christmas!!!

    BeantwoordenVerwijderen