zondag 8 april 2012

Wonderlijke dagen - Wondrous days

Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Om afgelopen vrijdag in Den Haag de crematie van een dierbare oom bij te kunnen wonen, ben ik donderdag naar mijn zus Jacqueline gereisd; zij woont zo'n beetje halverwege en logeren bij haar breekt voor mij mooi die lange reis, die ik anders niet had kunnen ondernemen.
's Avonds had Jacqueline haar wekelijkse Quilt Bee bij die andere Jacqueline die mij van harte uitnodigde om aan te schuiven!
Ik vond het erg leuk, om nu eens persoonlijk kennis te maken met die bezige bijtjes, die ik ken uit de Blogger-korf. 
Veel gekletst, gelachen en ook nog iets gedaan. Ik heb mijn Flower Garden lap los zitten tornen, om er speldenkussens van te maken.
Dames, allemaal hartelijk bedankt voor de gezellige avond!
Dit is het eerste speldenkussen, wel een beetje Paas-achtig, dacht ik zo.  
Ik vind het zelf erg leuk geworden.



en zo ziet de onderkant er uit:
~~~~~ 
reverse side:

 Last Thursday I traveled to my sister Jacqueline , as she lives half-way The Hague, where I wished to attend a dear uncle's cremation on Good Friday.
Thursday evening was also Jacqueline's weekly Bee at the other Jacqueline's
who so kindly invited me to join the busy bees, I until then only knew from the Blogger Bee-hive :>)
Lots of chatter and laughter; I even managed to undo some stitches in my Flower Garden, which I had planned to transform into pincushions. 
Thanks for the lovely evening, ladies, I enjoyed it very much!
This is the first hexagon pincushion. I love it.  
Suitable for Easter, isn't it?

 *******

Vrijdag zijn we na de crematie, omdat we er bijna langskwamen en er natuurlijk ook erg benieuwd naar waren, even binnengewipt bij The Stitch Cottage.
Wat een lappiesluilekkerland!
En tot mijn verrassing ontmoette ik daar Hubertine, bij wie ik eind vorig jaar
 het Otedama speldenkussen won in haar Give Away.

Ik kocht daar trouwens deze 'handige' dingen, die mij houvast kunnen bieden tijdens mijn
QRR - Races :>)


After the ceremony at the crematorium we popped in at The Stitch Cottage
where I happened to meet Hubertine , whose Otedama pincushion was the prize I won in her Give Away at the end of 2011.
What a surprise it was meeting her in person. 
We had a nice chat and a kindly offered, lovely cup of coffee.
By the way, I bought these 'handy' things.
To give me a hand in my QRR - Races :>)

 ******* 

Bedankt voor je bezoek.
Prettige Paasdagen gewenst en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~
Thanks for stopping by.
Wishing you Happy Easter and hope to see you soon.
Cheers!

13 opmerkingen:

  1. Het is een heel mooi kussentje geworden. Fijne Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi kussentje geworden, de handschoentjes gebruik ik ook erg handig.
    Zo'n slider matje is ook erg handig
    fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy Easter to you ... lovely pin cushions and so nice that you got to meet your blog friend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne Paasdagen. Ik ben even op het blog van je zus gaan kijken. Leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de kussentjes erg leuk geworden.
    Jij ook fijne paasdagen gewesnt van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van een minder leuke gebeurtenis toch iets bijzonders gemaakt en van elkaar genoten! Leuk je speldenkussen, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Happy Easter! Love your hexie pincushion. Gives me ideas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk speldenkussen en ik hoor graag je ervaring met de handschoenen. Goed weekend ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jeanneke, ik was even afwezig maar kan nu weer volop genieten van jouw nieuws. Aangezien ik een hexagon-addict ben, vind ik je speldenkussen super!! En ik gebruik zelf tuinhandschoenen met antislip voor m'n quiltwerk op de naaimachine. Die zijn deels van katoen en daardoor ademend. Bevalt prima. Ik hoop dat de jouwe ook goed gaan bevallen! Lieve groet, Marjo B-W
    MBWquilts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was heel gezellig om je te ontmoeten!
    Leuk je speldenkussen. Handig die handschoenen,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo is je eigenlijk niet zo leuke reis toch ook een fijn uitstapje geworden en maakt het de moeite van de lange reis weer goed.
    Je speldenkussen is heel mooi. Wat een goed idee om van die zeshoeken nu speldenkussens te gaan maken. Wordt die lap toch weer gebruikt.
    En die handschoenen.... is dat nou echt fijn om mee te werken? Lijkt me juist helemaal niet lekker zitten.
    Ik hoop dat je gisteren en vandaag ook weer flink genoten hebt van je QRR.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gecondoleerd met het verlies van jullie oom, fijn dat je de lange reis naar het Haagse niet in 1 keer hoefde te maken, maar onderweg een gezellig logeeradres met extra's hebt.
    Mooi speldenkussen en wat een leuk uitstapje hebben jullie gemaakt. Succes met je nieuwe aankopen, ik verwacht dat je er veel plezier van zult hebben.
    Hartelijke groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was leuk je te hebben ontmoet!!!
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen